Cum poate să-și recâștige încrederea un lider?

Chiar dacă ești un lider, tot o ființă umană te numești – ceea ce înseamnă că, din când în când, vei face greșeli.

A face o greșeală nu este sfârșitul lumii – nici măcar pentru lideri. Dar, din cauza ego-urilor lor, mulți lideri nu recunosc că au greșit. Le este teamă să nu pară slabi sau să fie priviți ca fiind failibili.

Pentru unii oameni, scuzele sunt asemănătoare cu recunoașterea incompetenței.

Atunci când liderii nu își asumă responsabilitatea pentru propriile deficiențe, precum și atunci când echipa nu funcționează așa cum ar trebui, relațiile cu cei din jur sunt deteriorate.

Data viitoare când faci o greșeală, urmează acest proces în patru pași, pentru a recâștiga încrederea echipei tale.

Pasul 1: Acceptă că ai greșit

Când lucrurile nu funcționează așa cum ai sperat, primul lucru pe care trebuie să îl faci ca lider este să-ți recunoști culpabilitatea în situația respectivă. Totul este să-ți vezi greșeala sau judecata greșită și să demonstrezi că înțelegi cum afectează echipa.

Nu contează cât de mare sau mică este greșeala, oamenii vor ști că ai comis-o.

Acum, concentrează-te asupra echipei, creând posibilitatea ca membrii acesteia să corecteze ceea ce s-a pierdut prin greșeala comisă.

Pasul 2: Cere-ți scuze

Al doilea pas al procesului este pur și simplu să spui că-ți pare rău pentru greșeala pe care ai făcut-o.

În timp ce îți ceri scuze, este important să fii sincer. Aceasta este antiteza modului în care se prezintă cei mai mulți lideri. Tu fii autentic! Când îți ceri scuze pentru greșelile tale, afișează un nivel de sensibilitate care vorbește despre faptul că ai interesul cel mai bun și că nu te temi de ceea ce ar putea crede alții, atunci când te faci vulnerabil.

Pasul 3: Caută să remediezi

Acceptarea greșelilor și scuzarea pentru ele este partea ușoară. Remedierea lor este puțin mai implicată. Dar aceasta este o parte critică a procesului, deoarece demonstrează că faci mai mult decât să vorbești.

Cum îți vei remedia greșelile? Dacă situația necesită acest lucru, îți recomand să întrebi angajații sau membrii echipei dacă au idei. Spune ceva de genul: „Aveți o viziune despre cum putem face acest lucru mai bine data viitoare?”.

Pasul 4: Asigură-te că nu se va mai întâmpla vreodată

Deoarece suntem cu toții oameni și greșim, este OK să greșim o dată. S-a întâmplat!

Dar nu este în regulă să facem aceeași greșeală din nou și din nou.

Așadar, „încearcă” să faci greșeli noi. Fiecare greșeală pe care o faci ar trebui să fie una nouă, altfel, vei fi acuzat că nu ai învățat nimic din greșelile anterioare. Unii spun că asta este chiar prostie.

Cei mai mulți lideri sunt prea implicați în misiunea organizației și prea preocupați de ascensiunea lor în cadrul organizației, pentru a-și mai cere scuze.

Pe de altă parte, când îți aloci timp să-ți accepți greșelile personale și să demonstrezi că știi cum arată situația din perspectiva echipei tale, devii tipul de lider pentru care toată lumea dorește să lucreze.

Mult succes!

Vă recomandăm sa cititi urmatoarele articole:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *