Totul incepe si se termina cu leadesrship-ul. Evenimentul “Big picture”

Imaginea de ansamplu

Am gasit un proverb chinezesc care afirma urmatoarele: ” in spatele unui om capabil sunt intotdeauna alti oameni capabili”. Este foarte adevarat ca munca in echipa este baza oricarei realizari marete.

Un citat din John Maxwell spune: “pentru a atinge maretia e nevoie de mai multi oameni, caci singur nu poti face nimic extrem de valoros”

Vreau sa te provoc printr-o intrebare simpla: Este munca in echipa cheia succesului?

Am facut o analiza simpla a anunturilor de recrutare si am constatat ca majoritatea lor contin o cerinta comuna, abilitatea de a lucra in echipa. Este adevarat ca in acest context se poate aborda subiectul din doua directii: echipa considerata a fi un grup de persoane care au un scop comun si leaderul prin leadershipul ales sa-si conduca echipa.

In urma cu cativa ani conduceam o companie romana-olandeza, iar provocarea noastra ca leaderi era sa-i constientizam pe cei 360 de angajati sa actioneze in echipa. Au fost sincope in comunicare, in participarea la procesul decizional si chiar in sincronizare. Astfel, am organizat un eveniment denumit “Big picture”cu scopul determinarii importantei cresterii spiritului de echipa. Acest titlul a fost ales pentru a evidentia nevoia de a identifica imaginea completa a companiei.

Structura tipica a unei facilitati de productie prezuma divizarea proceselor in functie de natura lor si, mai apoi, inlatuirea lor pentru a finaliza produsul. Va imaginati nevoia de comunicare si sincronizare intre echipe.

Un pictor profesionist a ales o imagine reprezentativa pe care a divizat-o in 18 parti. Cele aproximativ 360 de persoane au fost impartiti in 18 echipe, dupa care, fiecareia i-a fost alocat o parte din imaginea aleasa de pictor. Obiectivul lor a fost sa picteze imaginea primita respectand instructiunile oferite de pictor si bineinteles nuantele culorilor. Odata piesele asezate in ordine formeaza o pictura mare, cu urmatoarele dimensiuni 6m lungime si 3m latime. Provocarea noilor pictori (de ocazie) a fost mare, datorita nevoii de sincronizare in timp, dar si din punct de vedere a nuantelor folosite intre echipe. Leaderii echipelor trebuiau sa-si coordoneze oamenii indicand pozitia elementelor din cadrul imaginii si deasemenea sa colaborarea cu leaderii echipelor a caror imagini erau invecinati.

Am remarcat puterea comunicarii intre echipe si motivarea tuturor persoanelor pentru realizarea scopului propus. Pictura a ramas un simbol al viziunii comune, unitatii si sincronizarii tuturor echipelor, un succes comun.

In finalul acestui articol vreau sa-ti punctez 4 caracteristici ale echipei eficiente:

  1. personalul determina potentialul echipei;
  2. viziunea determina directia in care se indreapta echipa;
  3. relatiile interumane determinamoralul organizatiei;
  4. etica muncii determina pregatirea echipei;
  5. conducerea determina succesul echipei

“Totul incepe si se termina cu leadership-ul. Daca o echipa are parte de o conducere stralucita, atunci ea poate obtine tot ce are nevoie pentru a atinge cel mai inalt nivel. Totul incepe si se termina cu leadership-ul. Daca o echipa are parte de o conducere stralucita, atunci ea poate obtine tot ce are nevoie pentru a atinge cel mai inalt nivel”(JM)

Dragul meu, fie ca esti leader sau poate vei deveni leader nu uita ca este responsabilitatea ta sa creezi mediul propice pentru echipa ta. Daca nu esti leader, atunci trebuie sa stii ca spiritul de echipa ramane cea mai puternica abilitate vanata de agentiile de ocupare a fortei de munca.

Fiecare om poate sa-si creasca nivelul dorit prin dezvoltare personala. Apropo: nu este limita de varsta, limitarea este in gandirea ta!

Be blessed! Be successful!

Vă recomandăm sa cititi urmatoarele articole:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *